Αρχείο μηνός Απρίλιος 2015

23-4- 15 Παγκόσμια ημέρα Βιβλίου

Οι μαθητές της τάξης του Δ3 φτιάχνουν για την ημέρα του βιβλίου , μια αφίσα εξωφύλλου για ένα βιβλίο που έχουν διαβάσει ή που θα ήθελαν   να έχουν διαβάσει, πάνω σε χαρτί με pastel.To γυρίσαμε video με μουσική : << το βιβλίο της αγάπης >> του Λουδοβίκου των Ανωγείων.

https://www.youtube.com/watch?v=4XnA3atQa9U

Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch

Ο μαθητής του σχολείου μας Γιώργος Κατσαρός δημιούργησε ένα παιχνίδι με το οποίο το σχολείο μας συμμετέχει στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch. Μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι εδώ.

Scratch Game

Συμμετοχή του σχολείου μας στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού και στο 5ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το σχολείο μας συμμετείχε πρόσφατα στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού και στο 5ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με έναν ?έξυπνο? ρομποτικό κόμβο!

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του έργου με πολλές φωτογραφίες και βίντεο εδώ.

prezi

Γιατί όμως κατασκευάσαμε έναν  ?έξυπνο? ρομποτικό κόμβο;

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος κόσμος μας και ιδιαίτερα οι μεγαλουπόλεις είναι το κυκλοφοριακό. Μια πρόταση είναι τα ρομποτικά οχήματα, αυτοκίνητα και λεωφορεία που θα κινούνται μόνα τους, χωρίς οδηγό και θα επιλέγουν αυτόματα τις πιο σύντομες και λιγότερο μποτιλιαρισμένες διαδρομές για τον προορισμό τους, έτσι ώστε να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Επιπλέον τα ρομποτικά οχήματα επιτρέπουν την μετακίνηση ατόμων με αναπηρίες (προβλήματα όρασης ή ακοής καθώς και κινητικά προβλήματα) ενώ ταυτόχρονα φαίνεται πως θα αυξήσουν και την ασφάλεια μετακίνησης αφού ελέγχουν το περιβάλλον γύρω τους χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο χωρίς να κουράζονται ή να αποσπάται η προσοχή τους.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως «ευρωπαϊκός πιλότος για την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό». Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις της Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις στις οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές αυτόματων λεωφορείων χωρίς οδηγό.

Για να βοηθήσουμε αυτό το σχέδιο σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε έναν έξυπνο ρομποτικό κόμβο. Βασικοί του στόχοι είναι να μειώνει το χρόνο αναμονής στο ελάχιστο και να παρέχει ασφάλεια σε πεζούς και οχήματα. Διαθέτει επίσης μία ?έξυπνη? στάση λεωφορείου η οποία συνεργάζεται με τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό.

Ο «έξυπνος» κόμβος αποτελείται από δύο εισόδους και δύο εξόδους, στις οποίες υπάρχει από ένας αισθητήρας. Επίσης σε κάθε είσοδο υπάρχει από μία μπάρα η οποίο συνδέεται με τους αισθητήρες μέσω του κέντρου ελέγχου. Όταν ένα όχημα μπαίνει στη διασταύρωση από μία είσοδο ο αισθητήρας το εντοπίζει και στέλνει σήμα στο κέντρο ελέγχου το οποίο με τη σειρά του κατεβάζει την μπάρα στην άλλη είσοδο, ώσπου ένας αισθητήρας εξόδου να καταλάβει ότι το όχημα βγήκε πλέον από τη διασταύρωση. Αν μέσα σε αυτό το διάστημα έρθουν κι άλλα οχήματα από την ίδια κατεύθυνση τότε το κέντρο ελέγχου περιμένει να περάσουν και αυτά.

Η ?έξυπνη? στάση του κόμβου καταλαβαίνει με αισθητήρα αν υπάρχει επιβάτης και ανάλογα ειδοποιεί το κέντρο ελέγχου το οποίο δίνει σήμα στο έξυπνο λεωφορείο να σταματήσει στη στάση ή όχι. Ο επιβάτης μπορεί επίσης λέγοντας την λέξη «λεωφορείο!» να ζητήσει από το σύστημα να στείλει αυτόματο λεωφορείο για να τον παραλάβει.

Για τους πεζούς, υπάρχουν δύο διαβάσεις με αισθητήρες. Όταν πεζός φτάσει σε αυτές κατεβαίνει η μπάρα στην αντίστοιχη μεριά για να μπορέσει ο πεζός να περάσει με ασφάλεια.

Τα υλικά για να φτιάξουμε την κατασκευή μας αποφασίσαμε να είναι κυρίως ανακυκλώσιμα, για να μην είναι ακριβά και κυρίως να μην ρυπαίνουν το περιβάλλον. Για τα μηχανικά μέρη της κατασκευής μας χρησιμοποιήσαμε LEGO WeDo και Mindstorms NXT και EV3.

Για να μπορούμε να ελέγχουμε τις μπάρες, τα λεωφορεία που περνάνε καθώς και τους πεζούς και τους επιβάτες χρησιμοποιήσαμε το SCRATCH. Μπορείτε να δείτε εδώ το πρόγραμμα και να το δοκιμάσετε σε εξομοίωση χωρίς αισθητήρες και ρομπότ πατώντας τα νούμερα 1 έως 7 στο πληκτρολόγιό σας.

Scratch