Πώς να μάθω στο παιδί να ελέγχει τον θυμό του!

ψυχολογια από Έλενα Μπούλια | 22 Μαρ 2017
Στα 2 αρχίζουν τα tantrums, ένα σύνηθες αλλά εξαιρετικά έντονο ξέσπασμα του παιδιού που θυμίζει καλοκαιρινή μπόρα και -σαν τέτοια- όσο απότομα αρχίζει, εξίσου απότομα σταματά, αρκεί να έχουμε υπομονή. (Έχουμε μιλήσει αναλυτικά για τη φυσιολογική αυτή αντίδραση και στο παρελθόν.)

Πώς να μάθω στο παιδί να ελέγχει τον θυμό του

Στα 3, οι εκδηλώσεις νεύρων και θυμού του παιδιού είναι λίγο πιο δύσκολες στη διαχείριση, γιατί παύουν να είναι τόσο ασυνείδητες, αφού συνδέονται με τα «θέλω» που έχει πλέον αναπτύξει και με τα πολύ πιο έντονα νευρικά ερεθίσματα που δέχεται από την τηλεόραση και το tablet. Επιπλέον, το να τα συζητήσεις ήρεμα και λογικά μαζί του, δεν είναι εφικτό, καθώς οι γλωσσικές του ικανότητες δεν είναι ακόμα αναπτυγμένες. Συνεχίστε, λοιπόν, να κάνετε υπομονή, θέτοντας βέβαια κάποια βασικά όρια, π.χ. «δεν χτυπάμε». (Κι αυτά τα έχουμε πει, σε άλλο άρθρο μας.)

Στα 4 και στα 5, όμως, τα πράγματα θα πρέπει σιγά-σιγά να αρχίσουν να αλλάζουν. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, στην ηλικία αυτή ο εγκέφαλος του παιδιού έχει πλέον σχηματιστεί ?το δε «ορθολογικό» μέρος του εγκεφάλου είναι σε θέση να ρυθμίσει τα συναισθηματικά ξεσπάσματα που μέχρι πρότινος το «έπνιγαν», και έτσι ο γονιός έχει τότε τη δυνατότητα να «δουλέψει» με το παιδί και να το βοηθήσει να ηρεμεί και να χειρίζεται τον θυμό του.

Οι φωνές, οι κλωτσιές, οι μπουνιές, οι δαγκωνιές? όσο κι αν αποτελούν φυσιολογικές αντιδράσεις ενός θυμωμένου παιδιού, δεν μπορούν πλέον να γίνονται αποδεκτές όταν αυτό βρίσκεται στη μετάβαση από τη νηπιακή προς τη σχολική ηλικία. Και παρόλο που το παιδί έχει δικαίωμα σε κάθε συναίσθημα (είναι απολύτως φυσιολογικό και θεμιτό να θυμώνει, να εκνευρίζεται, να νιώθει αδικημένο και λυπημένο), μπορεί και πρέπει να καταλάβει ότι είναι ανεπίτρεπτο να το εκφράζει με τρόπο που να βλάπτει τους γύρω του. Ως γονείς είμαστε οι πρώτοι που οφείλουμε να δώσουμε αυτό το «μάθημα».
Πώς θα βοηθήσουμε το παιδί να χειρίζεται τον θυμό του

Αναπτύσσοντας ένα λεξιλόγιο συναισθημάτων

Τα περισσότερα παιδιά εκδηλώνουν τον θυμό τους με επιθετικότητα (με κλωτσιές, χτυπήματα και δαγκώματα) απλούστατα γιατί δεν ξέρουν πώς να τον εκφράσουν με άλλο τρόπο. Πρώτα, λοιπόν, χρειάζεται να τα μάθετε να ξεχωρίζουν τα συναισθήματα από τις πράξεις: «Ναι, μπορείς να θυμώσεις. Όχι, δεν μπορείς να χτυπάς».

Στη συνέχεια, χρειάζονται ένα λεξιλόγιο συναισθημάτων που θα τα βοηθήσει να βρίσκουν τις κατάλληλες λέξεις για όσα την εκάστοτε στιγμή νιώθουν: «Είμαι θυμωμένος», «είμαι εκνευρισμένος», «είμαι αναστατωμένος», «είμαι έξαλλος», «είμαι αγχωμένος», «νιώθω αδικημένος», «νιώθω πληγωμένος»? Κάθε φορά, λοιπόν, που βλέπετε το παιδί σας έτοιμο να εκραγεί και να ετοιμάζεται για «επίθεση», ενθαρρύνετέ το να μιλήσει για το πώς νιώθει. Στην αρχή μπορεί να φωνάξει («είμαι πολύ θυμωμένος τώρα!!») ?μην το μαλώσετε επειδή φωνάζει. Είναι το καλύτερο πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και είναι σίγουρα προτιμότερο από το ξύλο ή από το να κρατήσει τον θυμό μέσα του.

Δώστε του φράσεις-κλειδιά που θα λέει στον εαυτό του

Σε ανύποπτες στιγμές, αφού το παιδί θα έχει ξεπεράσει το μεγάλο κύμα του θυμού, θυμίστε του ορισμένες φράσεις που μπορεί να λέει στον εαυτό του, προκειμένου να ηρεμεί μόνο του, χωρίς τη δική σας παρεμβολή, π.χ. «θα ηρεμήσω», «μπορώ να βρω λύση σε αυτό». Θα βοηθήσει τρομερά αν το παιδί σας δει να χρησιμοποιείτε κι εσείς την ίδια τεχνική, κάθε φορά που σας πλημμυρίζει ο θυμός.

Δώστε του χώρο και χρόνο

Ένας ακόμα τρόπος για να «ξεσπάσει» το παιδί το μεγάλο βάρος που του προκαλεί ο θυμός είναι να βρεθεί στο δωμάτιό του, όπου θα παραμείνει όση ώρα χρειάζεται, μέχρι να επανακτήσει τον έλεγχό του. Προσοχή: Αυτό δεν σημαίνει ότι ζητάτε από το παιδί να πάει στο δωμάτιό του για «τιμωρία». Αντίθετα, του προτείνετε να αποσυρθεί από μία κατάσταση που ίσως δεν μπορεί, τη δεδομένη στιγμή, να διαχειριστεί, ώστε να βρεθεί σε έναν χώρο όπου νιώθει ασφαλές και να ανακτήσει τις δυνάμεις του.

Δώστε του εργαλεία αυτοελέγχου

Όπως εμείς, οι μεγάλοι, έχουμε βρει -αν, βέβαια, έχουμε βρει- τα δικά μας εργαλεία, για να ρυθμίζουμε τον θυμό μας, το ίδιο μπορούν, στα δικά τους μέτρα, να κάνουν και τα παιδιά. Έτσι, διδάξτε το παιδί κάθε φορά που πνίγεται από θυμό, αντί να σηκώσει το χέρι, να πάρει πρώτα μια βαθιά ανάσα, μετρώντας αργά μέχρι το πέντε και μετά να εκπνεύσει αργά, μετρώντας άλλη μια φορά.

Πείτε του ακόμα, αν κρίνετε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ταιριάξει στην ιδιοσυγκρασία του, να ζωγραφίσει αυτό που του προκαλεί νεύρα και θυμό σε ένα χαρτί, και μετά να το σκίσει με τα χέρια του σε μικρά κομμάτια και να το πετάξει. Η διαδικασία αυτή, παρόλο που σε έναν ενήλικα θα μπορούσε να ακουστεί αστεία, στο μυαλό του παιδιού δημιουργεί εξαιρετικά «ζωντανές» εικόνες του θυμού να διαλύεται και να φεύγει μακριά του.

Τέλος, ένα ακόμα καλό μάθημα είναι να βοηθήσετε να «γνωρίσει» τα συναισθήματα του θυμού όπως εκδηλώνονται στο σώμα του: Πείτε του, για παράδειγμα, «Κάθε φορά που θυμώνεις το σώμα σου στέλνει ένα σήμα στο πάνω μέρος του στομαχιού σου και νιώθεις να παίρνει φωτιά ο λαιμός, το κεφάλι και τα χέρια σου. Έτσι, το μυαλό σου θολώνει από τους καπνούς και η πρώτη κίνηση που θέλεις να κάνεις είναι να χτυπήσεις κάποιον ή κάτι. Τη στιγμή εκείνη στάσου και πες στον εαυτό σου ?ηρέμησε?. Αμέσως μετά πάρε μια βαθιά ανάσα και μέτρα αργά μέχρι το δέκα για να δώσεις χρόνο στη φωτιά να κοπάσει. Τέλος, πήγαινε να πιεις ένα ποτήρι νερό για να σβήσεις εντελώς τη φωτιά.»

Δείτε εδώ ένα ακόμα έξυπνο κόλπο για να ηρεμεί το παιδί.

Δώστε του τον καλύτερό σας εαυτό

Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να το λέμε, γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερη αλήθεια από αυτήν: Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε στο παιδί να ελέγχει τον θυμό του, είναι παρατηρώντας τον δικό σας τρόπο. Δώστε του, λοιπόν, παραδείγματα από στιγμές που θυμώσατε και χάσατε τον έλεγχο και παραδεχτείτε πόσο λάθος κάνατε, εξηγώντας πώς αλλιώς θα μπορούσατε να έχετε φερθεί. Αλλά μην ξεχνάτε να βάζετε λέξεις στα νεύρα σας, όταν τα παιδιά είναι μπροστά, π.χ. «Θυμώνω με το μπροστινό αυτοκίνητο που δεν σταματά για να περάσουν οι πεζοί. Εγώ, όμως, θα σταματήσω.»

Επιπλέον, δώστε του τον χρόνο και την επιβράβευσή σας. Όλοι συμφωνούμε ότι είναι στο χέρι μας να μάθουμε στο παιδί πώς να διαχειρίζεται τον θυμό του, αλλά πόσοι βάζουν πραγματικά τον χρόνο για να το κάνουν; Πόσοι από εμάς θα μπούμε στη διαδικασία να ανατρέξουμε στη στιγμή του ξεσπάσματος, να την αναλύσουμε και να δώσουμε εναλλακτικές συμπεριφοράς, όταν το παιδί θα έχει πλέον ηρεμήσει. Επιπλέον, πόσοι θυμόμαστε να επαινέσουμε το παιδί που έκανε μια μεγάλη προσπάθεια να μην ουρλιάξει στο μικρό του αδερφάκι, το οποίο του διέλυσε το παζλ που έφτιαχνε εδώ και μία ώρα; Οι περισσότεροι όχι μόνο θα θεωρήσουμε την στάση του μεγαλύτερου παιδιού μας δεδομένη, αλλά και θα δικαιολογήσουμε την πράξη του μικρού, επειδή «είναι μικρό, δεν καταλαβαίνει» -κάτι που μπορεί να πυροδοτήσει ακόμα περισσότερα νεύρα στο παιδί μας.

Ο θυμός είναι ένα από τα πιο δύσκολα βασικά συναισθήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ένα παιδί. Όπως κάθε συναίσθημα, όμως, όσο πιο νωρίς μάθουμε στο παιδί ποια είναι τα σωστά τούνελ μέσω των οποίων διοχετεύεται, τόσο πιο καλά θα νιώθει το ίδιο με τον εαυτό του. Σταδιακά θα αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση και έτσι θα μπορεί να λειτουργεί αρμονικά με το περιβάλλον του, είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο.

Tags: Διαπαιδαγώγηση, Παιδί 6-9, Παιδί 9-12, Ψυχολογία

Οι 10 Συμβουλές του Μάσλοου για την εκπαίδευση!

Αρθρογράφος: Έλλη Γκαλτέμη

Tags: Maslow Abraham Maria Montessori αυτοπραγμάτωση
Μάσλοου εκπαίδευση

Ο Μάσλοου, μέσα από την ιεραρχική απεικόνιση των αναγκών του ανθρώπου, θέλησε να δείξει την έμφυτη ροπή που παρουσιάζει ο άνθρωπος για τον συνεχή προσανατολισμό του προς την αυτοβελτίωση και την αυτοεκπλήρωση. Θεωρούσε ότι ο μόνος λόγος που μπορεί να εμποδίσει το άτομο να προχωρήσει επιτυχώς στο μονοπάτι της αυτοπραγμάτωσης μπορεί να εντοπιστεί στα κάθε είδους εμπόδια που θέτει η κοινωνία μέσω των κοινώς αποδεκτών συστημάτων που ορίζει και χρησιμοποιεί.

Ένα τέτοιο εμπόδιο αποτελεί και η εκπαίδευση που παρέχουμε στα παιδιά μας, η οποία, ωστόσο μπορεί να αλλάξει δραματικά και να αποτελέσει θετικό παράγοντα στην εξέλιξη του ατόμου, εάν στραφεί σε προσεγγίσεις που ευνοούν την προσωπική ανάπτυξη.

Κατά τον Μάσλοου λοιπόν, ως γονείς ή εκπαιδευτικοί:

1. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους, από μικρή ηλικία, να είναι αυθεντικοί, να έχουν επίγνωση του εσωτερικού εαυτού τους και να ακούν τις εσωτερικές φωνές των συναισθημάτων τους, να αξιολογούν τις καταστάσεις που καλούνται να διαχειριστούν με βάση τη δική τους αντίληψη του σωστού και του λάθους.

2. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους τον τρόπο με τον οποίο θα υπερκεράσουν τα όρια που θέτουν στην ανάπτυξη του χαρακτήρα οι πολιτισμικές επιρροές και, κατά συνέπεια, τον τρόπο που θα τους βοηθήσει να γίνουν πολίτες του κόσμου.

3. Πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να ανακαλύψουν ποια είναι η προσωπική τους «φωνή» στη ζωή, ποια είναι η αποστολή τους και το προσωπικό τους «κάλεσμα», η μοίρα τους ή το πεπρωμένο τους. Το στοιχείο αυτό αφορά κυρίως την εύρεση της σωστής επαγγελματικής πορείας και του κατάλληλου συντρόφου.

4. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους, από τη νεαρή τους ηλικία ακόμα, ότι η ζωή είναι πολύτιμη, ότι υπάρχει όντως η χαρά την οποία ο καθένας μπορεί να βιώσει στη ζωή, και ότι αν οι άνθρωποι είναι ανοιχτοί στο να εντοπίζουν τα καλά και τα ευχάριστα στοιχεία σε όλα τα είδη των καταστάσεων που εμπλέκονται, θα καταλάβουν ότι αυτό το στοιχείο είναι εκείνο που δίνει αξία στο να ζει κανείς.

5. Πρέπει να μάθουμε να δεχόμαστε κάθε άτομο όπως ακριβώς είναι και να λειτουργούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάμε το άτομο να έρθει σε ουσιαστική επαφή με τον εσωτερικό του κόσμο και να κατανοήσει την εσωτερική του φύση. Μία τέτοια συμπεριφορά πηγάζει εκ πρώτης από την αποδοχή του ίδιου του εαυτού μας. Από την πραγματική γνώση των δεξιοτήτων μας και των περιορισμών μας είμαστε σε θέση να μάθουμε σε τι μπορούμε να βασιστούμε και ποιες δυνατότητες υπάρχουν ήδη εκεί. Κατά συνέπεια, μέσα από την κατανόηση της διαδικασίας αυτής, μπορούμε να βοηθήσουμε και τον άλλον δίπλα μας.

6. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι βασικές ανάγκες του κάθε ατόμου ικανοποιούνται. Αυτό περιλαμβάνει την αίσθηση της ασφάλειας, την αίσθηση του ανήκειν και τις ανάγκες αυτοεκτίμησης.

7. Πρέπει να αναζωογονούμε τη συνείδηση, διδάσκοντας στο άτομο να εκτιμά την ομορφιά και όλα τα άλλα καλά πράγματα που υπάρχουν στη φύση και τη ζωή. Πρέπει να καλλιεργήσουμε στο άτομο την ικανότητα να απολαμβάνει εκ νέου, σαν να τα ανακαλύπτει για πρώτη φορά, τα βασικά αγαθά που έχει να μας προσφέρει η ζωή.

8. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους ότι ο έλεγχος είναι ένας θετικός μηχανισμός που συνδράμει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής σε όλους τους τομείς και ότι η εγκατάλειψη και η παράδοση είναι στοιχεία αρνητικά που λειτουργούν παρεμποδιστικά στην πορεία της αυτοολοκλήρωσης, στην πορεία προς τη βίωση μιας καλύτερης ζωής.

9. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους να ξεπερνούν τα ασήμαντα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι και να ασχολούνται με τα σοβαρά ζητήματα της ζωής, όπως για παράδειγμα η αδικία, ο πόνος και ο θάνατος.

10. Πρέπει να διδάξουμε τους ανθρώπους να κάνουν σωστές επιλογές. Πρέπει να τους δώσουμε περιθώριο για να εξασκηθούν στο να διαλέγουν σωστά.

Ακολουθώντας αυτά τα στοιχεία κλειδιά στην ανατροφή των παιδιών, μπορούμε να τα βοηθήσουμε να «ξεκλειδώσουν» την έμφυτη ικανότητα που διαθέτουν για να κατευθυνθούν προς το επίπεδο της αυτοπραγμάτωσης, να ζήσουν, δηλαδή, μία πληρέστερη και πιο γεμάτη ζωή από συναισθήματα και εμπειρίες, να γευθούν σε μεγαλύτερο βαθμό τα θετικά στοιχεία που έχει να προσφέρει η φύση και ο κόσμος γύρω μας και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό όλα τα εποικοδομητικά στοιχεία του εαυτού τους.

Βιβλιογραφικές αναφορές

1. Μotivation and Personality, A. Maslow, 1970
2. The Search for Understanding, Janet A. Simons, Donald B. Irwin και Beverly A. Drinnien, 1987

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς,
Ο Εορτασμός της 25ης Μαρτίου θα γίνει από την ΣΤ΄ τάξη την Παρασκευή 24/3 και ώρα 8:10 έως 10:00. Μετά το πέρας της εορτής οι μαθητές θα αποχωρήσουν. Το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει.
Η Πρωινή Ζώνη του Ολοήμερου θα λειτουργήσει κανονικά.

Παρουσία Γονέων και Κηδεμόνων στο χώρο του Σχολείου

Σχετικά με την παρουσία Γονέων και Κηδεμόνων στο χώρο του Σχολείου, η Φ3/533/Γ1/561/16-06-1999 προβλέπει:

1. Εντός του διδακτηρίου κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμείνει εντός του σχολικού χώρου, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Δ.Σ. του συλλόγου γονέων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι χώρος για τις συνεδριάσεις. Το σχολείο είναι μεν δημόσια υπηρεσία, αλλά λόγω της ιδιομορφίας του έργου δεν μπορούν να παρευρίσκονται στους χώρους του οποιαδήποτε ώρα γονείς ή ενδιαφερόμενοι πολίτες, αφού αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της άσκησης του εκπ/κού έργου.
2. Ένας άλλος λόγος που δεν επιτρέπει την ελεύθερη και χωρίς περιορισμό είσοδο και παραμονή γονέων και λοιπόν πολιτών στους σχολικούς χώρους, είναι η ασφάλεια των μαθητών, η οποία προϋποθέτει την ασφάλιση της εισόδου στο σχολείο.
3. Ύστερα από τα παραπάνω θα πρέπει να βρίσκεται τρόπος ώστε η λειτουργία του σχολείου να μην διαταράσσεται και οι γονείς αλλά και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να εξυπηρετούνται. Αυτό επιτυγχάνεται όταν ανακοινώνεται από το δ/ντή του σχολείου στους ενδιαφερόμενους ο χρόνος των τακτικών και ο τρόπος των έκτακτων επισκέψεων στο σχολείο, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα σχέσεων και επικοινωνίας με τους γονείς και τους λοιπούς πολίτες.
4. Η οποιαδήποτε συνάντηση συνεργασίας και οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. των συλλόγων γονέων πραγματοποιούνται σε χρόνο μη λειτουργίας του σχολείου και αφού υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση του δ/ντή για τη χρήση του χώρου. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι ο σύλλογος γονέων στηρίζει το έργο των εκπ/κών και συνεργάζεται μαζί τους, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν παρεμβαίνει σε θέματα διδακτικής πράξης, λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αξιολόγησης και εποπτείας του εκπαιδευτικού έργου.

Κατόπιν τούτου, όποιος γονέας ή Κηδεμόνας επιθυμεί να επισκεφτεί τα Σχολεία εκτάκτως και για σοβαρό λόγο, θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά

Τελική Φάση Ατομικών και Μαθητικών Πρωταθλημάτων Σκάκι

Ανακοίνωση

To Σάββατο 18 Μαρτίου και την Κυριακή 19 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί στο Πάρκο της Ειρήνης στο Πανεπιστήμιο Πατρών, η τελική φάση των ομαδικών και ατομικών πρωταθλημάτων σκάκι.

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μαθητών ? Μαθητριών αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή του σκακιού προσελκύοντας το ενδιαφέρον γονιών και εκπαιδευτικών σε όλη την χώρα. Οι συμμετοχές συμπεριλαμβανομένων και των προκριματικών φάσεων ξεπερνούν τις 30.000.

Στο ομαδικό μαθητικό πρωτάθλημα (18 Μαρτίου) κάθε σχολείο μπορεί να συμμετέχει με τρεις ομάδες, με κάθε ομάδα να έχει τετραμελή σύνθεση με τουλάχιστον 1 κορίτσι στην σύνθεση της. Εάν το επιθυμεί η κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει και δύο αναπληρωματικούς.

Στους περσινούς αγώνες συμμετείχαν περίπου 80 ομάδες από όλη την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος διαγωνιζόμενες σε τρεις κατηγορίες. (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια)

Οι μαθητές των σχολείων που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην διοργάνωση πρέπει να δηλώσουν την συμμετοχή τους στην τελική περιφερειακή φάση συμπληρώνοντας την ειδική ηλεκτρονική φόρμα που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Πελοποννήσου (www.essp.gr) μέχρι το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαρτίου.

Στην τελική φάση του ατομικού πρωταθλήματος (19 Μαρτίου) μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι μαθητές των σχολείων που κατάφεραν στις προκριματικές φάσεις της περιοχής τους να επιτύχουν ποσοστό επίδοσης μεγαλύτερο από 51%.

Αναλυτικές πληροφορίες για την διοργάνωση στην ιστοσελίδα της ΕΣΣΠ (www.essp.gr)

Επίδοση βαθμολογίας β τριμήνου!

Αγαπητοί γονείς,

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 15 Μαρτίου από 12:30΄-13:15΄, θα γίνει επίδοση βαθμολογίας των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄. Επισημαίνουμε ότι θα γίνει μόνο επίδοση και όχι ενημέρωση, η οποία πραγματοποιείται στις καθορισμένες ώρες και ημέρες την 1η και την 3η εβδομάδα κάθε μήνα.
Το Ολοήμερο στη συνέχεια, θα λειτουργήσει κανονικά.

Περιφερειακοί Μαθητικοί Αγώνες Σκάκι!

Το Σάββατο 11 Μαρτίου και την Κυριακή 12 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί στο Πάρκο της Ειρήνης στο Πανεπιστήμιο Πατρών η πρώτη προκριματική φάση του Πανελληνίου Σκακιστικού Πρωταθλήματος Μαθητών – Μαθητριών για τις περιοχές των Δήμων Πατρέων, Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου. Στους προκριματικούς αγώνες έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν και μαθητές από τις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας (πλην της περιοχής του Αγρινίου που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί προκριματικοί αγώνες) και της Ηλείας.

Ο κάθε μαθητής θα συμμετέχει μόνο σε μια από τις δύο μέρες των αγώνων ανάλογα με το σχολείο φοίτησης του.

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μαθητών ? Μαθητριών αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή του σκακιού προσελκύοντας το ενδιαφέρον γονιών και εκπαιδευτικών σε όλη την χώρα. Οι συμμετοχές συμπεριλαμβανομένων και των προκριματικών φάσεων ξεπερνούν τις 30.000.

Η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία της Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Πελοποννήσου με την Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία και τα σκακιστικά σωματεία της περιοχής.

Οι προκριματικοί αγώνες αφορούν μαθητές των τάξεων του Δημοτικού καθώς οι μαθητές των Νηπιαγωγείων. των Γυμνασίων και των Λυκείων προκρίνονται απευθείας στην τελική περιφερειακή φάση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Μαρτίου στον ίδιο χώρο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα λάβουν μέρος θα χωριστούν σε κατηγορίες ανά τάξη αγωνιζόμενοι σε 7 παρτίδες που θα έχουν διάρκεια περίπου μισή ώρα η καθεμία με διαφορετικούς αντιπάλους.

Στο τέλος των αγώνων θα απονεμηθούν μετάλλια στους νικητές και αναμνηστικά διπλώματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Όσοι μαθητές καταφέρουν να συγκεντρώσουν 4 βαθμούς σε 7 αγώνες προκρίνονται στην τελική περιφερειακή φάση

Αναλυτικές πληροφορίες για την διοργάνωση μπορείτε να βλέπετε στην ιστοσελίδα της ΕΣΣΠ www.essp.gr.

Δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά στην ειδική φόρμα που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της ΕΣΣΠ μέχρι το βράδυ της Πέμπτης 9 Μαρτίου.